کد خبر: 186895328
تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 تير 1397
خانه » حواشی » معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران » پایگاه معاونت پژوهش حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران:

کرسی آزاد اندیشی با موضوع فضای مجازی فرصت یا تهدید، با هدف کسب آگاهی بیشتر نسبت به فضای مجازی در مدرسه علمیه امام خامنه ای کرمانشاه برگزار شد.

در این کرسی تعدادی از طلاب در قالب دو گروه موافق و مخالف با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب به بیان فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی پرداختند و در پایان، استاد داور مطالب ارائه شده توسط دو گروه را جمع بندی کرد.

گروه موافق با بیان مزایایی از قبیل سرعت، جهانی بودن، دسترسی به افراد و مخاطبان در اقصی نقاط جهان و امکان نظر خواهی از مخاطبان و نیاز سنجی از آنها و ارائه مطالب مورد نیازآنها؛ فضای مجازی را فضایی مناسب برای تبلیغ دین اسلام و پاسخ به شبهات دینی دانستند و در مقابل گروه مخالف با اشاره به تهدیدها و معایب فضای مجازی از قبیل؛ نداشتن حریم خصوصی، نبودن مدیریت شبکه های اجتماعی در داخل کشور، تسهیل در ارتباط با نامحرم، نبودن عدالت رسانه ای، به تخریب گری آن در ابعاد زندگی تاکید کردند.

محمدی، مدیر حوزه علمیه امام خامنه ای مدظله العالی و داور جلسه، با استناد به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر تشبیه فضای مجازی به رودخانه؛ که اگر درست از آن استفاده شود و سدی برای آن بسازیم، تبدیل به فرصت می شود و و اگر رها شود و برنامه ای برای آن نداشته باشیم، به تهدید تبدیل می شود، نتیجه را این گونه عنوان کرد: استفاده از فضای مجازی نیاز به برنامه ریزی، بومی سازی، فرهنگ سازی دارد که خانواده در این زمینه نقش عمده ای را ایفا می کنند. باید بتوانیم در مقابل برنامه های دشمن بایستیم و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای استفاده از فضای مجازی داشته باشیم و در زمینه تهدیدهای این فضا و ایجاد زمینه های فساد آن، نخبگان باید راهکارهایی برای این امر داشته باشند.

وی در پایان با ابراز رضایتمندی از برگزاری این کرسی گفت: مبلغان باید با زه بندی مناسب مانع از وقوع سیلاب شوند و از آن برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر عج الله تعالی استفاده نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین